18 Şubat 2012 Cumartesi

The Narrow Margin


Kara film serüvenine 1952 yapımı Richard Fleischer'in yönettiği The Narrow Margin ile devam ediyoruz. Filmde başrolleri Charles McGraw ve Marie Windsor paylaşıyor.

Konudan kısaca bahsedecek olursak, Dedektif Walter Brown (Charles McGraw) ve Gus Forbes (Don Beddoe), ölen ünlü bir mafya liderinin karısı olan Frankie Neal'i (Marie Windsor) sağ salim Los Angeles'a götürmeye çalışmaktadırlar. Çünkü Neal'in elinde kocasından kalan çok önemli bir rüşvet listesi vardır. Bu liste birçok kişiyi zan altında bırakacağından Neil'in mahkemeye sağ salim götürülebilmesi için mutlaka bir polis koruması altına girmesi gerekmektedir. Ancak işler daha ilk dakikadan planlandığı gibi gitmez. Dedektif Forbes gangsterler tarafından vurulur ve ilk fire verilmiş olur. Bu dakikadan sonra Brown her şeyi daha planlı ve dikkatli yapmaya karar verir. Neal'i kimse tanımamaktadır. Bu büyük bir avantaj olmasına karşın gangsterler onun Los Angelas'a kadar Brown'ın koruması altında gideceğini bilmektedirler. Brown tüm zekasına karşın peşindeki adamlardan kendini sıyıramaz ve Los Angelas'a kadar tren içinde çok ilginç bir kaçıp kovalamaca serüveni başlar.


Filmin neredeyse tamamının trenden geçiyor olması oldukça güzel bir atmosfer sağlamış filme. Bilindiği üzere tren, kara filmlerin vazgeçilmez ulaşım araçlarından biri olup, oldukça asil bir vasıtadır. Bunun dışında film başından itibaren oldukça hızlı ve tempolu bir şekilde ilerliyor. Aksiyon bir an olsun teklemiyor. Kimi anlardaki (kavga sahnesi gibi) değişik kamera açıları filmin b tipi noir tarzına oldukça uygun denemeler olarak göze çarpıyor. Bu tür b filmlerinde öykünün genel gidişatını bozmadan uygulanan bu tür deneysel sahneler, o dönemki klasik hollywood yapımları göre birer artıdır. Kara filmlerin tadına da bu tür b tipi filmlerle varılabiliyor esasında.


Filmi genel olarak değerlendirecek olursak, oldukça iyi bir oyunculuk ve yönetmenlik olmasına karşın, hikaye anlamında biraz zayıf kalıyor film. Kara filmlerde alışık olduğumuz, sonlara doğru oluşan keskin bir dramatik yapı ve gizem, bu filmde belli miktarda eksik kalmış. Kötü adamlar haddinden fazla ahmak ve kendilerini çok çabuk belli ediyorlar. Ana karakterimiz Brown, kimi yerlerde tökezlese de, sonuçta onları haklamakta çok zorlanmıyor. Kısaca The Narrow Margin oldukça sıkı bir kara film olması karşın, türün bazı kıstaslarını yerine getirmekte kısmen de olsa geri kalıyor.



Sonuç itibariyle The Narrow Margin için b tipi noir tanımlaması yapmamız yanlış olmaz. 70 dakikalık süresi ve hızlı temposu ile hem klasik sinemayı sevenleri, hem de bu türe özel ilgi duyanları sıkmayacak ve daraltmayacak bir film.

yazan:faust116&loveless

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder